راهنمای خرید انواع گروت اپوکسی سه جزئی ارزان قیمت

۲ بازديد
دوغاب اپوکسی سه جزئی با (ERG™ کد 300) در واقع یک محصول یا ملات آماده مصرف است که بر پایه رزین اپوکسی ساخته شده و به عنوان چسب استفاده می شود. گروت اپوکسی سه جزئی ماده ای با مقاومت بالا و دانه بندی مناسب است که ویسکوزیته بالایی دارد و متشکل از رزین اپوکسی، سخت کننده رزین اپوکسی، عامل پخت و سنگدانه های سیلیس دانه بندی شده با افزودنی های لازم می باشد. این نوع دوغاب محصولی بدون حلال بر پایه رزین های اپوکسی همراه با مواد معدنی با دانه بندی دقیق و وزن مخصوص معمولی است که برای تزریق در طیف وسیعی از کارهای ساختمانی مانند تزریق زیر صفحه ستون و زیر صفحات پایه استفاده می شود. که انتظار می رود برای تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی استفاده شود. همچنین انتخاب مناسبی برای نصب و تثبیت ماشین آلات دینامیک و استاتیک در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاه ها می باشد.
دوغاب اپوکسی چیست و چگونه فرموله می شود؟
مواد تشکیل دهنده دوغاب اپوکسی سه جزئی به گونه ای است که پس از اختلاط با آب، انقباض و کاهش حجم ایجاد نمی شود و برای کف سازی، کاشت میلگرد و پرکردن حفره زیر بیس پلیت استفاده می شود. از این محصول می توان برای تسطیح سطح بیس پلیت ها و پایه ها نیز استفاده کرد. ERG™300 یک گروت اپوکسی بسیار فرار و سه قسمتی است که به طور خاص برای کاربردهایی با ضخامت 1 اینچ (25.4 میلی متر) تا 8 اینچ (203.2 میلی متر) طراحی شده است. گروت اپوکسی با استفاده از رزین های اپوکسی مخصوص و دانه بندی مناسب تولید می شود و قابلیت دوغاب دهی آسان در فضاهای با عرض 20 تا 100 میلی متر را دارد. در ادامه به تفاوت گروت اپوکسی سه جزئی و گروت سیمانی، نحوه اجرای دوغاب اپوکسی، خواص گروت، ویژگی ها و مشخصات گروت اپوکسی و قیمت آن می پردازیم.

انواع دوغاب چیست؟
انواع گروت را می توان به دوغاب پایه سیمانی، دوغاب سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری، گروت اپوکسی دو جزئی یا سه جزئی، گروت اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ضد اسید، گروت سیمانی قابل انبساط الیافی و گروت نسوز تقسیم کرد.

ویژگی ها و خواص دوغاب اپوکسی سه جزئی
خواص مهم دوغاب اپوکسی چیست؟ دوغاب اپوکسی سه جزئی ERG™300 با گرد و غبار و ذرات کم، سطح باربر بالا، مقاومت حرارتی بالا، انقباض و خزش کم، پخت سریع، عملکرد بالا، سیالیت بسیار خوب و مقاومت بسیار بالا در برابر لرزش و بارهای دینامیکی. برای مهندسان مناسب است و این ویژگی ها و خواص گروت اپوکسی سه جزئی آن را متمایز می کند.

چه زمانی از دوغاب اپوکسی سه جزئی استفاده کنیم؟
دوغاب اپوکسی انواع زیادی دارد و یافتن بهترین دوغاب مناسب برای عملیات مورد نظر نیاز به بررسی دارد. انتخاب گروت مناسب و روش اجرای آن به شرایط محیطی مختلف و ملاحظات و الزامات مختلفی از جمله قابلیت اجرا، پایداری و دوام در محل بستگی دارد.

مثلاً تزریق ثقلی فقط برای بیس پلیت های کوچک توصیه می شود و یا مثلاً برای کار در متراژ و حجم زیاد باید به روان پذیری و کارایی گروت توجه بیشتری داشته باشیم.

نکات زیر در انتخاب گروت و روش اجرای آن به ما کمک می کند:
گروتینگ توسط نیروی جاذبه و توسط پمپ انجام می شود. تزریق دوغاب با پمپ امکان ریختن دوغاب با فشار ثابت و یکنواخت را فراهم می کند و هوا در دوغاب گیر نمی کند.
در روش تزریق پمپ، حداکثر مقاومت را می توان با حداقل ضخامت دوغاب به دست آورد. ضمناً در روش تزریق ثقلی متناسب با حالت خمیری، مایع و سیال دوغاب، امکان به دست آوردن مقاومت لازم منوط به رعایت محدودیت های مربوط به حداقل ضخامت گروت می باشد.
استفاده از گروت های منبسط کننده در شرایط آب و هوایی خاص که احتمال از دست دادن رطوبت وجود دارد مناسب تر است.
دوغاب اپوکسی سه بخشی برای کاربردهای پرفشار مانند توربین‌های بادی و انتقال گاز و تأسیسات ریلی جرثقیل، تأسیسات سازه‌های دریایی و تأسیسات صفحه پایه دستگاه که در معرض بارگذاری دینامیکی و ارتعاش مداوم تولید شده توسط تجهیزات صنعتی سنگین هستند، ایده‌آل است.
این نوع دوغاب در هنگام نصب تجهیزات جدید، بیس پلیت، انکرینگ و در مواردی که گروت در معرض حملات شیمیایی و لرزش شدید قرار می گیرد قابل استفاده می باشد. مزیت دوغاب سه جزئی این است که در برابر ضربه و بارگذاری ارتعاشی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در شدیدترین بارهای دینامیکی آسیب نمی بیند.
پس از بررسی این موارد باید صرفه اقتصادی را در نظر گرفت و با کمترین هزینه به بهترین کیفیت گروت اپوکسی دست یافت.

کاربرد دوغاب اپوکسی چیست؟
نصب انواع تجهیزات و دستگاه های تثبیت ماشین آلات با بار دینامیکی بر روی پی ها، نصب پیچ و مهره و ریل و الکتروموتور، نصب و کاشت آرماتور در کف، پرکردن زیر صفحه پایه (پایه ستون ها) با بار زیاد و تعمیر بتن موجود وی در محیط های خورنده به تثبیت ریل های جرثقیل، اصلاح و ترمیم کف و دیوارهای بتنی که نیاز به عملیات سریع دارند اشاره کرد.

حداکثر ضخامت دوغاب اپوکسی سه جزیی چقدر است؟
طبق استاندارد ACI 351.1R-99، حداقل ضخامت برای سیمان هیدرولیک و دوغاب اپوکسی سه جزئی با کارایی و دبی بالا که در محل تزریق می شوند باید حدود 25 میلی متر (برای طول جریان 300 میلی متر) باشد. برای هر 300 میلی‌متر طول اضافی، ضخامت باید حدود 13 میلی‌متر تا حداکثر حدود 100 میلی‌متر افزایش یابد.

چگونه حجم دوغاب اپوکسی سه جزئی را محاسبه کنیم؟
محاسبه میزان مصرف دوغاب اپوکسی سه جزئی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور شرکت تقویتی افزیر با هدف تسهیل در فرآیند محاسبه میزان مورد نیاز گروت اپوکسی سه جزئی اقدام به طراحی ابزار ماشین حساب آنلاین زیر نموده است که با توجه به اجرا مقدار مورد نیاز گروت اپوکسی سه جزئی را پیشنهاد می نماید.


بسته بندی دوغاب اپوکسی سه جزئی
گروت اپوکسی سه جزئی ERG™300 در واحدهای استاندارد بسته بندی می شود:

قسمت A (رزین): سطل های 20 کیلوگرمی و 10 کیلوگرمی (هر دو موجود هستند.)
قسمت B (سخت کننده): سطل های 10 کیلوگرمی و 5 کیلوگرمی (هر دو موجود هستند.)
قسمت A و B در سطل پلاستیکی و در قسمت C کیسه های 30 کیلویی و 15 کیلویی موجود است و در بازار عرضه می شود.
قیمت دوغاب اپوکسی سه جزئی چقدر است؟
قیمت هر متر مربع گروت اپوکسی متفاوت خواهد بود. نوع اجرای دوغاب، نوع متریال و اندازه پروژه همگی روی هزینه تاثیر دارند. برای دریافت ایده ای از هزینه کل کار، مقدار دوغاب مورد نیاز را تخمین بزنید. برای به دست آوردن حجم تزریق در محل، ابعاد ناحیه مورد نظر (طول، عرض و ارتفاع) را اندازه بگیرید.

هنگامی که متوجه شدید چه مقدار دوغاب اپوکسی نیاز دارید، می توانید هزینه هر متر مربع را بسته به نوع دوغاب انتخابی خود محاسبه کنید.

قیمت خرید دوغاب اپوکسی سه جزیی چقدر است؟
قیمت دوغاب اپوکسی سه جزئی (ERG™ کد 300) بر حسب قیمت هر کیلو گروت اپوکسی محاسبه می شود و به صورت کیلویی و کیسه ای قابل عرضه می باشد. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت دوغاب آماده می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مزایای اجرای دوغاب اپوکسی سه جزئی در زیر صفحات پای
از آنجایی که گروت اپوکسی کارایی و سیالیت بالایی دارد و به راحتی در گوشه های قالب ها پخش می شود و منافذ را پر می کند و علاوه بر آن سرعت گیرش بالایی دارد، برای پرکردن پایه ستون ها بسیار مناسب است.

تفاوت دوغاب اپوکسی با گروت معمولی چیست؟
بر خلاف دوغاب سیمان که از مخلوط پودر سیمان تهیه می شود، گروت پایه اپوکسی سه جزئی از رزین اپوکسی، هاردنر و سنگدانه های سیلیسی ساخته می شود. از خواص مختلف دوغاب سیمان و اپوکسی سه جزئی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت کششی و خمشی دوغاب اپوکسی سه جزئی بیشتر از دوغاب سیمانی است.
تحمل بار دینامیکی و استاتیکی گروت پایه اپوکسی بیشتر از گروت پایه سیمانی است.
گروت اپوکسی اتصال و چسبندگی بهتری بین بتن فونداسیون و صفحه ستون و صفحات ایجاد می کند.
گروت های اپوکسی در مقایسه با گروت های سیمانی مقاومت بیشتری دارند و همین امر باعث شده است که در سازه های مقاوم تر از گروت اپوکسی استفاده شود.
دوغاب اپوکسی مقاومت فشاری مطلوبی را برای بارگذاری بین 24 تا 48 ساعت پس از تزریق فراهم می کند.
زمان تزریق بر پایه اپوکسی در مقایسه با تزریق معمولی بسیار سریعتر است.
قیمت خرید گروت اپوکسی سه جزئی می تواند 3 تا 5 برابر گروت معمولی باشد.
خواص مهم دوغاب اپوکسی بر اساس استاندارد ACI 351.1R-99
در اینجا استانداردهایی که گروت اپوکسی باید داشته باشد را بررسی می کنیم.

سیالیت و نحوه قرارگیری دوغاب اپوکسی چیست؟
برای دوغاب اپوکسی سه جزئی، کاربر باید با تجربه و مشاهده بصری مخلوط دوغاب قضاوت کند که آیا دوغاب قابلیت جریان پذیری کافی برای دوغاب در زیر صفحه پایه دارد یا خیر. کاربر همچنین باید قوام دوغاب را در طول زمان ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که کار می تواند قبل از گیرش دوغاب کامل شود.

انقباض دوغاب اپوکسی چیست؟
دوغاب اپوکسی سه جزئی تمیز پس از جاری شدن در زیر کف، معمولاً چند درصد انقباض را نشان می دهد. بیشتر این انقباض زمانی اتفاق می‌افتد که رزین در حالت مایع قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد بیشترین انقباض بدون کشش رخ دهد.

مقاومت دوغاب اپوکسی چقدر باید باشد؟
استحکام و مقاومت فشاری دوغاب اپوکسی معمولاً 50 تا 100 درصد بیشتر از دوغاب سیمانی است. افزایش مقاومت دوغاب اپوکسی نیز سریعتر اتفاق می افتد. در دماهای معمولی، دوغاب های اپوکسی فرموله شده خاص ممکن است در کمتر از 24 ساعت پس از تزریق بارگیری شوند.

گروت های اپوکسی به ویژه گروت های اپوکسی سه جزئی دارای استحکام کششی بالایی هستند. آنها همچنین برای تمیز کردن و زبری سطوح فولادی و بتنی استحکام بالایی دارند. استحکام بیشتر و خاصیت ارتجاعی کمتر باعث می شود که گروت های اپوکسی انرژی بیشتری نسبت به دوغاب های سیمانی در هنگام بارگذاری ضربه ای جذب کنند. این خواص نشان دهنده مقاومت و استحکام بیشتر این گروت است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.